* Erhöhung der Magnesium- konzentration im Blut nach 90 Minuten.

Magnijs un sports

Nepieciešamība pēc lielāka magnija daudzuma sportojot

Vairāk nekā 300 fermentiem cilvēka ķermenī ir nepieciešams magnijs kā līdzdarbojošs faktors, un tam ir būtiska nozīme visos šūnu iekšējos vielmaiņas procesos, kas ir iesaistīti enerģijas bagāto savienojumu (piem., glikozes) sintēzē vai vielmaiņā. Glikozes vielmaiņas procesā iesaistīto fermentu aktivēšanai ir vajadzīgs magnijs. Bez magnija nerodas enerģija. Laktāta (anaerobās glikozes vielmaiņa) veidošanās muskulī ierobežo cilvēka fizisko stāvokli, ja netiek nodrošināts pietiekams daudzums skābekļa. Tāpēc laktātu no ķermeņa ir jāizvada pēc iespējas ātrāk; tas ir process, kuram ir nepieciešams magnijs. Līdz ar to atbilstoša magnija uzņemšana ir īpaši svarīga sportistiem. Nepieciešamība pēc magnija būtiski pieaug palielinātas vielmaiņas procesā sportošanas laikā.

Padoms:

Lai noteiktu, vai Jums pietiek magnija, pārbaudiet to ar Magnija kalkulatora palīdzību.

Magnijs un muskuļu darbība

Sportošanas laikā liela fiziska sasprindzinājuma rezultātā tiek patērēts un zaudēts magnijs, un to visupirms izraisa paātrināta vielmaiņa un svīšana. Šķidruma zudums ir būtisks (līdz pat 2 litriem stundā), īpaši tad, ja apkārtējā temperatūra un mitruma līmenis ir augsts.

 

Vēl kāds magnija trūkuma iemesls ir pastiprināts magnija patēriņš saistībā ar strauju vielmaiņu vai lielāku sekrēciju caur nierēm.

 

Tāpēc izturības sportisti, ja salīdzinām ar cilvēkiem, kuri neiesaistās izturības sportā, īpaši bieži cieš no magnija nepietiekamības. Līdz ar to sportistiem ir neizsakāmi svarīgi kompensēt magnija zudumu atpūtas brīžos, lai izvairītos no magnija trūkuma vēl pirms fizisku aktivitāšu sākšanas. Magnija trūkums var rasties strauji neatbilstoša magnija nodrošinājuma dēļ, un tas izpaužas kā nervu muskuļu hiperaktivitāte. Šādos gadījumos biežāk rodas muskuļu spazmas, krampji un muskuļu sasprindzinājums, arī muskuļu šķiedru plīsumi un muskuļu sastiepumi.

 

 

Sportsmen need more magnesium – the intake of additional magnesium citrate can compensate the increased demand for magnesium
Sportistiem vajag vairāk magnija – papildu magnija citrāta uzņemšana var kompensēt nepieciešamību pēc lielāka magnija daudzuma

Magnijs veicina sniegumu

Sportojot ķermenis patērē un zaudē magniju pastiprinātas muskuļu darbības un svīšanas rezultātā. Lai saglabātu muskuļu funkciju un darbību ilgtermiņā, sportistiem ir nepieciešams ātri kompensēt jebkādu magnija un šķidruma trūkumu, piemēram, ar Magnesium-Diasporal® 400 EXTRA granulām.

Atpūtas brīžos pēc jebkuras sportiskas aktivitātes regulāri vajadzētu uzņemt magniju, lai uzturētu fiziskā snieguma līmeni ilgtermiņā. Sniegumu slikti var ietekmēt lielu devu uzņemšana tieši pirms sportošanas, jo magnijs nedaudz iedarbojas laksatīvi.