* Erhöhung der Magnesium- konzentration im Blut nach 90 Minuten.

Magnijs un diabēts

Enerģijas minerālviela magnijs – Kāpēc diabēta slimniekiem to vajag vairāk?

Saskaņā ar Starptautiskās Diabēta federācijas ziņojumu pēdējo 20 gadu laikā astoņas reizes ir palielinājies to cilvēku skaits, kuri slimo ar šo hronisko vielmaiņas slimību.

 

Kāpēc magnija trūkums tik bieži ietekmē diabēta slimniekus?

Diabēta slimniekiem magnija līmenis bieži ir neatbilstošs. Daudzi pētījumi liecina, ka 2. tipa diabēta slimniekiem bieži magnija līmenis asinīs ir zems. Iemesls ir augstais cukura līmenis asinīs, kas izmaina nieru funkciju un kura dēļ ar urīnu tiek izvadīts ļoti daudz magnija. Ja diabēta slimniekam ir arī ūdens uzkrāšanās problēmas un jālieto diurētisķi vai zāles, lai atbrīvotos no skābuma kuņģī (protonu sūkņa inhibitors) vai cīnītos ar aizcietējumu (caurejas līdzeklis), magnija trūkums var palielināties.

Kā diabēta slimnieks var zināt, ka viņam trūkst magnija?

Magnijs ir iesaistīts vairāk nekā 300 vielmaiņas procesos ķermenī. Līdz ar to magnija trūkumu var izjust daudzos veidos. Tipiskie simptomi ir:

  • Muskuļu krampji un muskuļu sasprindzinājums
  • Nemiers, nervozitāte

  • Slikts garastāvoklis

  • Apjukums

  • Nogurums

  • Galvassāpes, migrēna

  • Miega traucējumi

  • Depresija

Lai noteiktu magnija trūkumu, ir jāmēra magnija koncentrācija asinīs. Tomēr pat tad, ja normālais magnija līmenis var apslēpt tā nepietiekamību, ķermenis papildina magniju asinīs, uzņemot to no kauliem. Tāpēc bez asins pārbaudes jāņem vērā arī iepriekš minētie simptomi.

 

 

An equalised balance of magnesium is important especially for diabetics
Sabalansēta magnija lietošana ir īpaši svarīga diabēta slimniekiem

Vai magnijs samazina diabēta risku

Plaši epidemioloģiskie pētījumi liecina, ka dažādām tautām pastāv saistība starp zināma skaita jauniem 2. tipa diabēta pacientiem un magnija koncentrāciju asinīs un/vai magnija uzņemšanu. Pētījumi viennozīmīgi atklāj, ka zemāks magnija līmenis asinīs ir sasaistāms ar augstāku diabēta risku. Tāpat lielāka daudzuma magnija uzņemšana samazina diabēta risku. Meta- analīzes norāda, ka diabēta risks samazinās par 15 % no katriem 100 mg magnija, ko ķermenis uzņem.

 

Kuru magniju izvēlēties?

Pamatojoties uz Vācijas Uztura asociācijas rekomendācijām, ik dienas pieaugušajam vajadzētu uzņemt apmēram 300-400 mg magnija. Ēdiens magniju satur organiskā formā, piem., magnija citrāta formā. Šajā formā magnijs dabīgi un viegli uzsūcas organismā.

Atšķirīgās formas, devas un garšas ļauj Jums izvēlēties atbilstošo magnija produktu no Magnesium Diasporal® produktu klāsta